Systém eCall aktivoval záchranáře. Foto: HZS Ústeckého kraje
Chomutov

Ústecký kraj - Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje zasahoval u dopravní nehody u Velemína na Litoměřicku díky automatickému nouzovému systému eCall, který je součástí moderních osobních vozidel. Systém eCall zafungoval okamžitě po nehodě a sám přivolal hasiče na místo události.

V důsledku nehody byla jedna osoba lehce zraněna. Systém eCall, který automaticky kontaktoval záchranáře, tak přispěl k rychlé pomoci zraněnému.

Jak eCall funguje?

Systém eCall je nouzové volání, které se aktivuje automaticky při nehodě, když senzory ve vozidle zaznamenají kolizi. Dojde-li k nehodě, eCall automaticky odesílá informace o poloze vozidla, směru jízdy a typu nehody na linku 112, což umožňuje záchranářům rychle určit přesnou polohu a situaci na místě. Díky tomu mohou zasáhnout i v případech, kdy řidič nebo pasažéři nejsou schopni přivolat pomoc sami. Systém eCall je standardem ve všech nových osobních vozech prodávaných v Evropské unii.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru