Foto: Ministerstvo dopravy ČR
Chomutov

ČR – Ministerstvo dopravy ČR rozšiřuje služby na Portálu dopravy, který již dva roky poskytuje občanům přístup k digitálním službám v oblasti dopravy na jednom místě. V uplynulých dvou letech se na Portál dopravy přihlásilo více než 1,5 milionu uživatelů, kteří využili například přes 700 tisíc zobrazení údajů z Registru řidičů nebo podali více než 210 tisíc žádostí o řidičský průkaz.

Nové funkce a vylepšení přinášejí uživatelům ještě větší komfort a efektivitu při vyřizování dopravních záležitostí. „Naším cílem je funkce Portálu dopravy neustále rozšiřovat tak, abychom postupně odbourali návštěvy úřadu. Snadnější a rychlejší vyřizování záležitostí spojených s dopravou a získání přehledu o informacích z dopravních registrů nyní vedle občanů bude zpřístupněno také firmám, které doposud zůstávaly v tomto ohledu napříč státní správou tak trochu stranou pozornosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Zákonní zástupci právnických osob získají například přehledné informace o všech vozidlech firmy, těch současných i minulých. Nově také již při prodeji auta nemusí zástupce firmy na úřad, vše vyřídí přes Portál dopravy, kde bude moci digitálně podat žádost o změnu vlastníka a provozovatele vozidla stejně jako to nyní Portál umožňuje fyzické osobě.

Obdobné služby jako v případě vozidel nabídne Portál firmám a občanům i při správě oprávnění z oblasti plavby nebo letectví. Uživatelé mohou podávat žádosti o průkaz vůdce plavidla, nahlížet na údaje o plavidlech a průkazech vůdců plavidel, a přihlašovat se na zkoušky. V oblasti letectví je možné registrovat provozovatele a piloty dronů, nahlížet do leteckého rejstříku a rezervovat termíny zkoušek.

Nové notifikační centrum Portálu dopravy umožní nyní právnickým i fyzickým osobám nastavit si upozornění na blížící se termíny technických kontrol. Upozornění budou zasílána prostřednictvím SMS a e-mailu, což zajistí, že uživatelé budou mít vždy aktuální informace o svých povinnostech a změnách v evidenci, aniž by museli mít zřízenu datovou schránku. Nově je možné na jednom místě také najít i informace o platnosti povinného ručení k jednotlivým vozidlům a do konce roku budou doplněny i dálniční známky.

Větší flexibilitu firem při správě jejich vozového parku zajistí propojení Portálu dopravy s Registrem zastupování, díky čemuž bude v brzké době umožněno zakládání a správa plných mocí tak, aby například statutární zástupce firmy mohl zaměstnanci (nebo komukoli jinému) udělit plnou moc k vyřizování záležitostí kolem vozového parku nebo jednotlivého vozidla. Do budoucna rovněž připravujeme doručování řidičských průkazů nebo elektronickou úhradu správních poplatků.

Novinky v Portálu dopravy:

  • Zpřístupnění portálu a informací pro právnické osoby
    • doposud firmy žádné informace z registrů neměly a musely vše zjišťovat návštěvou na ORP – například vyžádat si a zaplatit výpis o svých vozidlech
  • Možnost aktivně podávat žádosti dokladypro statutární zástupce právnických osob
    • například prodej vozidla na portálu a notifikace o průběhu žádosti
  • Informace o platnosti STK a možnost nastavení notifikace před ukončením její platnosti pro právnické i fyzické osoby
  • Ke každému vozidlu přidáváme:
    • informaci o sjednaném povinném ručení
    • informaci o počtu předchozích vlastníků a provozovatelů
    • do konce roku také informace o zakoupené dálniční známce
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru