Chomutov – Při našem rozhovoru před několika měsíci měl generální ředitel Dopravního podniku Chomutova a Jirkova Jiří Melničuk velké plány (článek najdete zde), nyní podává rezignaci. „Odcházím na vlastní žádost, výpověď jsem dal k 6. květnu," říká manažer. Je tak druhým ředitelem, který v krátké době končí ve vedení jedné z městských organizací.

Podle jeho vlastních slov nemá rozhodnutí žádnou spojitost s avizovanými výběrovými řízeními, které chystá chomutovská radnice ve všech organizacích spravovaných městem. „V žádném případě v tom nehledejte souvislost. Svůj záměr jsem jak akcionářům (města Chomutov a Jirkov – poznámka redakce), tak zaměstnancům sdělil ještě před zveřejněním plánovaných výběrových řízení," reaguje Melničuk na dotaz, zda se třeba nebojí, že by svůj post neobhájil.
„Neřešil jsem to. Tím, že jsem se rozhodl dlouho dopředu, to ani nebylo potřeba. Důvody pro mé rozhodnutí jsou pracovní a vztahové, nechci to však ventilovat prostřednictvím médií. Uvedu pouze tolik, že pro současnou politickou garnituru pracovat nechci. Toho, koho se to týká, o tom dobře ví. Beru to jako zcela transparentní krok, je to tak všude ve světě. Pokud si akcionář vybírá své manažery do vedení společností, může se i manažer rozhodnout, zda chce či nechce pro akcionáře pracovat. A já jsem si vybral, že pro ně pracovat nebudu," vysvětluje ředitel.
„Odcházím se vztyčenou hlavou"
Za osmiletou dobu svého působení ve vedení podniku stihl Jiří Melničuk udělat mnohé. Svého času jezdily chomutovské autobusy po celém kraji, nyní se soustředí převážně na městskou hromadnou dopravu. Ředitel sám má mnoho kritiků, a to jak politických, tak z řad obyčejných občanů. On ale svoji kariéru v DPCHJ hodnotí kladně.
„Odcházím se vztyčenou hlavou, podnik nechávám v dobré ekonomické kondici. Základ pro hodnocení každého manažera je, co udělal s danou firmou. Firma je bohatá a dlouhodobě zisková, my jsme její hodnotu navýšili o 70%, investujeme a přitom jsme minimálně zadluženi, držíme se pod deseti procenty hodnoty aktiv a to je pro společnost a její budoucnost velmi důležité," vypočítává Melničuk a pokračuje, „samozřejmě, z mnoha stran slyším to, jak firma krachuje, jak je špatně vedená a podobně. Ona ale ta pomyslná mince má dvě strany. Udržet firmu v ekonomické pohodě občas přináší nepopulární kroky. Ano, nevyhráli jsme tendry pro Ústecký kraj, ano, ustoupili jsme od lokálních komerčních linek, ano bojujeme s velmi silnou konkurencí na lince do Prahy. Na druhou stranu, čistě z pohledu manažera a řádného hospodáře musím říci, že jsme nic neudělali špatně. Dávat dumpingové ceny s tím, že za každou cenu chci jezdit a pak na to doplácet, dlouhodobě opravdu nelze. A to se bohužel v naší dopravě děje. Je to časovaná bomba, která dříve či později vybuchne. Z tohoto pohledu jsem osobně velmi rád, v jakém stavu podnik nechávám."
Co bude dál?
Ve vedení podniku zbývají Jiřímu Melničukovi poslední dny. Co bude dál? „Určitě si nyní udělám čas na sebe. Za posledních osm let moc prostoru nebylo. Vezmu si pár dní volno, trochu budu cestovat, užívat si sportu a tak. A co potom? To si zatím nechám s dovolením pro sebe," usmívá se odcházející ředitel.


