Chomutov - Sociální poradna, která již celou řadu let úspěšně poskytuje široké odborné sociální poradenství nejen občanům Chomutova, ale i z blízkého či vzdálenějšího regionu, se v posledních červnových dnech přestěhovala z budovy Sociálního centra Písečná do jedné z budov nově zrekonstruovaného objektu, který se nachází na Kamenné.
“Budova byla dlouhodobě nevyužívaná a kapacity v budově sociálních služeb na Písečné přestávaly stačit. Nově opravená budova na Kamenné přesně splňuje požadavky jak sociální poradny, tak i dětských skupin, které tam začnou fungovat od září. Budova je zcela bezbariérová,” uvedl náměstek primátora Jan Mareš.
Do nové budovy na Kamenné se služba přestěhovala hlavně kvůli nedostatečné kapacity, neboť počty klientů narůstají. “Navýšili jsme počet sociálních pracovníků, právě abychom zvládali uspokojit potřeby většího počtu klientů, obzvláště ve vazbě na sociálně vyloučenou lokalitu. Konkrétně byla naše poradna navýšena z původních tří sociálních pracovníků na pět,” uvedla vedoucí Sociálního centra Kamenná Petra Březinová.
Nejvyšší zájem klientů je o dluhové poradenství. “Obracejí se na nás lidé hlavně s prosbami o pomoc při vyřizování oddlužení, neboli osobního bankrotu. Těchto lidí je bohužel čím dál více. Dále nás lidé také ve velké míře vyhledávají za účelem sociálně-právního poradenství, to se týká například různých odvolání, pomoci orientovat se v dokumentech, vypořádání majetku, úpravy výchovy a výživy dětí a podobně. Žádané je také poradenství pro seniory,” vyjmenovala vedoucí.
Součástí Sociálního centra Kamenná je také poradenství pro pozůstalé. V rámci této služby pomáhá poradna klientům vyrovnat se se ztrátou blízké osoby, zařídit pohřeb, vypořádat dědictví a s dalšími úkony.
Cílovou skupinou poradny jsou osoby ve věku od šestnácti let, které potřebují účinnou pomoc v krizové situaci, například při ztrátě blízké osoby nebo domova, při změně společenského postavení, v situaci, kdy člověk nezvládá hradit své závazky a podobně.
Lidé se na sociální pracovníky poradny mohou obrátit osobně, telefonicky i prostřednictvím e-mailu. Není podmínkou se do poradny objednat, avšak je nutné být srozuměn s tím, že se pracovníci přednostně věnují klientům objednaným. Kontaktní e-mail je