Chomutov - Přestože zima má zatím mírný průběh, Technické služby města Chomutova mají připravenou techniku pro údržbu komunikací a sklady plné posypových materiálů.
Může začít mrznout i sněžit. “Přestože my jsme připraveni, jak to jen lze, apelujeme zejména na řidiče, aby přes zimu jezdili velmi opatrně, pomalu a s ohledem na ostatní účastníky silničního provozu. Hlavně při sněhových kalamitách nebo prudkém ochlazení nejsme v žádném případě schopni ošetřit všechny komunikace okamžitě a na ráz,” varoval ředitel Technických služeb města Chomutova Zbyněk Koblížek. Zatím technika vyjela ve třech případech, z toho jednou sněžilo.
Pro údržbu komunikací během letošní zimy mají technické služby připraveno jednatřicet strojů, z toho čtyři velké sypače s pluhy a devět malých, dále šest vozů pomáhajících při ručním posypu, tři traktory s čelní šípovou radlicí, pět nákladních aut pro odvoz sněhu, tři nakladače a jedno dispečerské vozidlo.
Komunikace technické služby ošetřují solí, drtí, solankou nebo ekologickým materiálem Ekogrit. Zatímco sůl nakupují technické služby již v létě a zásobu mají ve skladech na celou zimu, ostatní posypové materiály dokupují průběžně podle potřeby. Soli je nyní ve skladech tisíc tun, což je množství dostačující i při velmi tuhé zimě vydatné na sníh i mráz. Drtě mají technické služby sto tun a ekogritu osmnáct kubíků. Solanku dodává Správa a údržbou silnic Ústeckého kraje průběžně.
Do čtyř hodin od vzniku závady musí být ošetřené hlavní komunikace, které jsou podle pořadí důležitosti zařazené na první místo v plánu zimní údržby silnic. Jedná se o silnice, kudy jezdí městská hromadná doprava, příjezdy k nemocnici nebo hlavní silnice na sídlištích. Pak přicházejí na řadu vedlejší silnice v sídlištích, které jsou důležité pro zajištění plynulé dopravy, ty musí být ošetřené do 12 hodin. Do 48 hodin pak musí být ošetřené zbývající silnice.