Atény – Vytrvalostní jízda českých veteránů Oldtimer Express, která slavnostně odstartovala v sobotu 4. května od Národního technického muzea v Praze, úspěšně zakončila svou cestu před antickým stadionem Panathinaikos v centru Atén. Po pěti náročných etapách a 2 500 kilometrech dorazily veterány do cíle na Den vítězství 8. května.

Cesta, která vedla účastníky rakouskými a slovinskými Alpami, chorvatským pobřežím, přes Černou Horu, Albánii a Řecko, představovala výzvu nejen pro posádky, ale i jejich auta. „Jízda byla náročná a zejména etapa přes Černou Horu a Albánii nám všem dala zabrat. Viděli jsme ale také krásnou přírodu a skvěle jsme si zařídili a celkově si užili perfektní čas strávený ve společnosti stejně naladěných lidí, takže považuji druhý ročník Oldtimer Expressu za velmi vydařený," komentoval v cíli celou jízdu Josef Zajíček, zakladatel a hlavní organizátor akce. „Jsem moc rád, že jsme všichni v pořádku v cíli a děkuju všem účastníkům i partnerům, kteří nás podporují a díky kterým jsme mohli posunout úroveň celé akce zase o kousek dál."


Během cesty čekalo na posádky několik výzev, včetně soutěžních jízd pravidelnosti na okruhu Grobnik nedaleko chorvatské Rijeky. Vítězem se stal tým Betonpres s posádkou Jakub a Eduard Poncovi s vozem Mini Cooper.

Mezi dalšími oceněnými vozy bylo BMW 3.0 CSI z roku 1974 manželů Bulířových, kteří získali Cenu BMW Česká republika za jízdu pravidelnosti. Cenu elegance mezi vozy se stářím 30-50 let získalo Ferrari 512 Testarossa, ve kterém jízdu do Atén absolvovali manželé Karasovi. V kategorii nad 50 let pak zvítězil půvabný Volkswagen T1 Bus Františka Piškanina a jeho manželky Lenky.

Nejpřipravenějším vozem se stal vůz Škoda 1102 Roadster z roku 1951, který řídili Alois Krejčí a Alois Krejčí junior. Cenu uděloval servisní tým Tomáše Tochtara, který se tradičně perfektně a velmi obětavě staral o všechny vozy účastníků.

Z celkových 43 posádek dvě jízdu nedokončily. Jedna pro poruchu motoru a druhá pro nezaviněnou nehodu, která se obešla bez zranění, ale nedovolila pokračovat v jízdě. Obě posádky pak dokončili jízdu do Atén v náhradním voze.


Na slavnostním galavečeru 9. května byly v aténském hotelu President posádkám předány originální trofeje vyrobené českým sklářským mistrem Jiřím Pačinkem. Cenu pořadatele - hodinky české značky ROBOT, převzal z rukou Josefa Zajíčka Ivo Tůma, který se svým Renaultem R8 z roku 1963 i přes počáteční nemalé komplikace jízdu nevzdal a zvládl celou cestu až do Atén.

„Moc mě těší, že se opět sešla skvělá parta lidí, kterou i přes její různorodost spojuje láska a nadšení ke starým autům, vzájemně si skvěle rozumí a podporují se. Podařilo se nám společně vytvořit unikátní atmosféru celé akce, která charakterizovala už první ročník Oldtimer Expressu," shrnul na slavnostním galavečeru průběh celé akce Josef Zajíček.

Kam se Oldtimer Express vydá příští rok, plánuje Josef Zajíček oznámit v druhé půlce léta. Oldtimer Expressu bude také věnována zvláštní část na automobilovém festivalu The Most CLASSIC, který se uskuteční 27. – 29. září na Autodromu Most a pro fanoušky zde budou k vidění posádky a jejich vozy.


Oceněné vozy a posádky

Cena pořadatele

Renault R8 (1963), tým: BADGER, posádka: Ivo Tůma

Partner ceny: ROBOT, české hodinky

Nejpřipravenější vůz

Škoda 1102 Roadster (1951), tým: ITAREG, posádka: Alois Krejčí a Alois Krejčí junior

Partneři ceny: ORLEN a Autodrom Most

Jízda pravidelnosti, Autodrom Grobnik:

Mini Cooper (1997), tým: Betonpres, posádka: Jakub Ponec, Eduard Ponec

Partner ceny: Nespresso

Cena BMW Česká republika jízda pravidelnosti: 

BMW 3.0 CSI (1974), tým: Auto Kelly, posádka: Martin Bulíř, Eva Bulířová

Partner ceny: BMW Česká republika

Cena elegance v kategorii 30-50 let:

Ferrari 512 Testarossa (1992), tým: Pirelli, posádka: Ladislav Karas, Naďa Karasová

Partner ceny: Vila Čapek

Cena elegance nad 50 let:

Volkswagen T1 Bus (1965), tým: HOPI, posádka: František Piškanin, Lenka Piškaninová

Partner ceny: Grandhotel Pupp Karlovy Vary

Sledujte Oldtimer Express na sociálních sítích: www.facebook.com/OldtimerExpressPraha/www.instagram.com/oldtimerexpress/

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru