Foto: ORLEN Unipetrol
Zajímavosti

Litvínov – Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, patřící do rafinérské a petrochemické skupiny ORLEN Unipetrol, pokračuje v modernizaci své flotily. K sedmi stávajícím lokomotivám Siemens Vectron MS řady 383 přibydou do konce roku 2025 čtyři další. První z nich, celkově v pořadí osmou, převzal ORLEN Unipetrol od společnosti Siemens do užívání v těchto dnech.

Pořízení dalších modulárních elektrických lokomotiv je součástí dlouhodobého modernizačního plánu zaměřeného na zvýšení efektivity a udržitelnosti přepravních služeb. ORLEN Unipetrol Doprava tím aktivně přispívá ke snižování emisí CO2 a naplňování cílů skupiny ORLEN Unipetrol, která se zavázala snížit emise uhlíku o 25 % do roku 2030 a dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050.

Od zahájení modernizace v roce 2017 investovala společnost ORLEN Unipetrol Doprava stovky milionů korun, což výrazně posiluje její postavení na trhu železniční nákladní dopravy v České republice. „Naší dlouhodobou strategií v oblasti udržitelnosti je dosažení emisní neutrality do roku 2050, přičemž do roku 2030 plánujeme snížit emise o 25 %. Kromě dekarbonizace výrobních procesů hraje klíčovou roli i modernizace vozového parku,“ uvedl Mariusz Wnuk, generální ředitel a předseda představenstva skupiny ORLEN Unipetrol. „Pořízením dalších čtyř lokomotiv nejen podpoříme naplnění environmentálních cílů, ale i zvýšíme naši konkurenceschopnost v oblasti železniční dopravy,“ dodal.

Dalšími lokomotivami Siemens Vectron MS, s výkonem 6 400 kW a běžnou provozní rychlostí 100 km/h, posílí ORLEN Unipetrol Doprava přepravní kapacity zejména na mezinárodních trasách mezi Českou republikou, Polskem, Německem, Slovenskem, Rakouskem a Maďarskem. „Zvýšení efektivity a udržitelnosti přepravních operací na těchto klíčových trasách je zásadní pro plnění našich obchodních i environmentálních cílů. Lokomotivy jsou vybaveny moderními technologiemi, jako je evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS, GSM-R a dálková diagnostika, které přispívají k vyšší bezpečnosti a spolehlivosti našich služeb,“ upřesnil Jaroslav Dvořák, jednatel společnosti ORLEN Unipetrol Doprava a doplnil: „Jedním z důležitých bezpečnostních aspektů těchto lokomotiv je také pasivní bezpečnost, která zajišťuje strojvedoucímu prostor pro přežití v případě mimořádných událostí.“

Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika, komentuje pořízení dalších čtyř lokomotiv Vectron společností ORLEN Unipetrol Doprava slovy: "Jsme rádi, že je společnost ORLEN Unipetrol Doprava s lokomotivami Vectron spokojena a důvěřuje jim. První lokomotivu Vectron MS jsme zákazníkovi předali už v roce 2017, nyní se do flotily zařadila v pořadí osmá. Lokomotivy Vectron vynikají vysokou spolehlivostí a produktivitou, schopností vozit těžké nákladní vlaky a dosahovat velkých denních proběhů a přepravních výkonů. Jsou to interoperabilní vozidla vhodná pro provoz v tuzemsku i v zahraničí. Díky jejich technické kompatibilitě s různými typy elektrického napájení i zabezpečením železnic, včetně ETCS, i díky provozní podpoře v podobě celoevropské servisní sítě, jsou univerzálně použitelná. Schopnost jízdy pod dohledem jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS je důležitá i v České republice, protože od ledna 2025 je vybavení lokomotiv touto technikou podmínkou jejich přístupu na řadu důležitých koridorových tratí."

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru