Praha, Ústecký kraj - IKEA roste a zcela mění model podnikání. Plánuje být pro zákazníky dostupnější, udržitelnější a zajistit jim pohodlnější nakupování. V roce 2020 otevře sedm výdejních míst v preferovaných městech – Hradec Králové, Karlovy Vary, České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem, Liberec a Zlín. Pražské obchodní domy nabídnou nová řešení jako například schránky pro vyzvedávání zboží, začnou také s testováním kávové sedliny v procesu vývoje nových produktů nebo otestují službu pronájmu nábytku pro firemní zákazníky.
V roce 2020 otevře společnost IKEA v preferovaných městech „neznačková“ výdejní místa provozovaná externí společností. V plánu je Hradec Králové, Karlovy Vary, České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem, Liberec a Zlín. Díky tomu bude blíže zákazníkům v místech, kde tráví nejvíce času. „Zákazníci si tak mohou snadno vybrat, kde a kdy si chtějí nákupy vyzvednout. To, že si zákazníci dovezou výrobky domů sami, je pohodlnou a cenově dostupnou alternativou k transportní službě,” uvádí Federica Barberis, obchodní ředitelka v IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
IKEA také plánuje v pražských obchodních domech Zličín a Černý Most zavedení schránek na vyzvednutí zboží. Tuto službu chceme zákazníkům nabídnout nejpozději do konce roku 2020. K dispozici bude 6 schránek různých velikostí, aby si zákazníci mohli objednávat jak malé výrobky, tak i větší objednávky. Tato služba přináší řadu výhod jako jsou dostupnost 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, flexibilní doba vyzvednutí bez dlouhého čekání. Na konci ledna bude spuštěn také nový responzivní web s vylepšenou funkcí vyhledávání, aktualizovaným obsahem a novými kategoriemi.
IKEA se zaměřuje na to, aby usnadnila on-line nakupování a nabízí v obchodních domech inovativní digitální řešení. V budoucnu nabídne nové a vylepšené služby dopravy, montáže nebo například instalace. „Obchodní domy IKEA nicméně zůstávají nadále důležitou součástí našeho podnikání a budeme pokračovat v dalším investování. Jedná se o místo, kde se naši zákazníci mohou setkávat s odborníky IKEA a s jejich pomocí plánovat svoje bydlení, potkávat se s lidmi a čerpat inspiraci. V minulém roce jsme investovali do našich obchodních domů více než 156 milionů Kč, v roce 2020 plánujeme investovat až 178 milionů Kč,” říká Federica Barberis, obchodní ředitelka v IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Hospodářské výsledky za uplynulý finanční rok
Tržby IKEA v České republice vzrostly o 6,3 % na 10,7 miliard Kč. Více než 10,1 milionu lidí navštívilo čtyři obchodní domy IKEA, z toho 5,4 milionu tvořili zákazníci. IKEA prodala zhruba 61,2 milionu výrobků. Čeští zákazníci utratili v obchodním domě v průměru 1 745 Kč. IKEA Česká republika v současné době zaměstnává 1 876 lidí.