Chomutov - Nemalou proměnou procházejí v poslední době hypermarkety Globus. Prodejní plochy mění svůj vzhled, přibývají nové vlastní kavárny, rozšiřuje se nabídka zdravé výživy.
Globus v Chomutově. Foto: Oldřich Hájek
Jiné formáty naopak řetězec opouští, týká se to zejména samostatných Baumarktů zaměřených na sortiment pro zahradu, dům a bydlení. Změny v Globusu souvisí s novou strategií rozvoje, která počítá s posilováním perspektivního segmentu potravin.
Hypermarkety Globus mění svou strategii rozvoje. Společnost se rozhodla soustředit se na segment potravin, kde chce dlouhodobě posilovat vnímání Globusu co do kvality a šíře výběru. Tuto hodnotu chce nadále přidávat jak skrze vlastní bourárny masa, kompletní pekárenské provozy anebo vlastní gastronomii, tak i budoucími investicemi například do přestaveb restaurací a vlastních kaváren. Cílem je mít také nově v každém hypermarketu takzvané shop in shopy, oddělené prodejní plochy se širokým sortimentem zdravé výživy, který zákazníci v hypermarketech zatím jen těžko hledají. Tyto koncepty v současnosti fungují v Ostravě a v Praze Čakovicích. „Máme za to, že široký sortiment zdravé výživy, jako je BIO, raw, veganské či bezlepkové a bezlaktózové potraviny, ve velkých obchodech chybí. Zákazníci tak ve všech našich hypermarketech najdou přehledné oddělení se všemi těmito potravinami na jednom místě,“ řekl Jörg Bauer, jednatel společnosti Globus ČR.
Další změnou, která se v Globusech nyní děje, je jednak přebudování interiérů oblíbených restaurací Globus, ale nově i samostatné kavárny, které si získaly na veliké oblibě. „Též jsme pokročili v jednáních ohledně nových konceptů malých prodejen v centrech měst. O otevření právě jednáme s příslušnými úřady a během tohoto roku pilotní obchod otevřeme,“ doplnil Jörg Bauer. Samozřejmě i nadále zákazníci naleznou ve všech 15 hypermarketech oddělení s nepotravinářským sortimentem od auto-moto doplňků přes základní údržbu a péči o domácnosti až po sezónní sortiment, jako je zahradní nábytek, camping nebo grilování.